Tutustu wiklundilaisiin: Esittelyssä uudet ravintolapäälliköt Mari ja Kaisa

Wiklundille aukeaa kesäkuun alussa kaksi uutta ravintolaa, Wine Bar Axel W ja Hesburger. Nyt pääset tutustumaan ravintoloiden päälliköihin.

Kuka olet ja mistä tulet? Kerro lyhyesti itsestäsi ja omasta tehtävästäsi?

M: Olen Mari Vilkki, muutin nyt noin neljän vuoden tauon jälkeen takaisin Turkuun ja aloitin ravintolapäällikön tehtävissä uudessa Wine Bar Axel W ravintolassa. Olen tähän asti työskennellyt yksityisillä työnantajilla hyvinkin laajasti erilaisissa ravintoloissa, aina salin puolella. Entisiä asuinpaikkojakin löytyy viidestä eri kaupungista Suomessa ja Espanjassa. Viinit ovat lähellä sydäntä, ja siksi Axel W on minulle ehdottomasti huikea työpaikka! Vapaa- aikaa täyttää muun muassa vaimo ja reilun vuoden ikäinen kultainennoutaja.

K: Olen Kaisa Aava ja työskentelin aiemmin 16 vuotta kahvilapäällikkönä Naantalin Aurinkoisella Turussa. Työurani olen aloittanut Hesburgerilla ja nyt toukokuun alussa aloitin Wiklundin Hesburgerin ravintolapäällikkönä.  Kesäkuussa koittaa vihdoinkin ravintolan avaus. Vapaa-ajalla tykkään leipoa, harrastan myös tanssia ja ulkoilua aina kun ehdin.

Mikä on mielestäsi parasta Wiklundilla?

M: Wikke on täynnä mahdollisuuksia niin ajanvietteen kuin työnkin osalta. On ollut tosi mahtavaa päästä aloittamaan työt sellaisessa ympäristössä, missä touhuaa hirveä määrä eri alan osaajia. Tuki, mitä on mahdollista saada omilta kollegoilta, on varmasti yksi parhaista jutuista.

K: Wiklundilla on parasta se, että aina on kaveri vieressä, jolta voi kysyä apua kaiken näköisiin pulmiin. Aina olen saanut apua ja kaikki ovat ottaneet todella hyvin vastaan. Joten parasta on yhteisöllisyys.

Mitä WAU – Wiklund Aina Unohtumaton, sinulle tarkoittaa?

M: WAU on sellainen punainen lanka, minkä ympärille omaa tekemistä luodaan. Kaikki meistä ovat vastuussa niin asiakkaiden, kuin työkavereidenkin WAU-kokemuksesta. Asiakkaille kuuluisi jäädä kaikista meidän palveluistamme sellainen muistijälki, että tänne tahdon kyllä uudestaan. Esihenkilönä olisi huikeaa, jos joku omasta tiimistä voisi eläkkeelle jäädessään todeta, että kyllä Wikkellä oli silloin ihan mahtavaa olla töissä!

K: WAU tarkoittaa yhteisen päämäärän eli asiakkaan viihtyvyyteen ja kokonaisvaltaiseen palveluun panostamista. Ymmärretään, että jokaisella pienelläkin teolla on vaikutus myös isommassa mittakaavassa.

Mikä on mottosi asiakaspalveluun liittyen?

M: Asiakas on aina yksilö, eikä kahta voi palvella samalla tavalla. Axel W:ssä toivon meidän tiimin motoksi muodostuvan sen, että oma persoona saa näkyä ja kuulua. Kun asiakaspalvelija saa olla oma itsensä, hänen olemuksestaan tulee esille myös aito ilo ja tyytyväisyys työhön. Iloisesta asiakaspalvelijasta taas syntyy asiakkaalle aina WAU-kokemus!

K: Jokainen asiakas tulee kohdata yksilönä ja pyrkiä kartoittamaan hänen tarpeensa sekä pyrkiä toteuttamaan ne mahdollisuuksien rajoissa.