Tutustu wiklundilaisiin!

Wiklundilla työskentelee suurella sydämellä iso joukko palvelualan ammattilaisia. Nyt pääsemme tutustumaan kahteen uuteen kasvoon, Mira Heléniin sekä Janne Lehtomaahan. Keitä he ovat ja mitä hyvä asiakaspalvelu heille merkitsee?

Mira Helén, ravintolatoimen päällikkö, Original Sokos Hotel Wiklund

– Olen syntynyt Heidekenillä eli olen todellakin paljasjalkainen turkulainen. Tie ei ole vienyt kauas syntymäsairaalasta, sillä asustan vanhaa rintamamiestaloa Turussa Vasaramäessä yhdessä mieheni ja kahden poikani kanssa. Lisäksi olen töissä yhdessä Turun ikonisista paikoista, Wiklundilla, Mira naurahtaa.

Hän on vahvasti sitä mieltä, että Wiklund kuuluu Turkuun ja kauppatorin laidalle. On aina kuulunut.

– Wiklundissa on ehdottomasti parasta se, että kaiken tarvitsemansa saa saman katon alta.  Wiklundilla saa aina hyvää ja ystävällistä palvelua. Minulle se tarkoittaa sitä, että jokainen asiakas on yhtä tärkeä. Teemme aina parhaan, mielellään asiakkaan odotukset ylittävän – odottamattomankin suorituksen – asiakkaan hyväksi. Niin, että asiakkaalle jää sellainen WAU-fiilis, Mira summaa Wiklundin väen asennetta.

Miran motto: Älä unohda hymyä!

Janne Lehtomaa, ravintolapäällikkö, Trattoria Wiklund

Ravintola-alan konkari Janne Lehtomaa kertoo olevansa 36-vuotias hymypoika Turusta.

– Olen asunut täällä koko ikäni ja tehnyt ravintola-alalla töitä yhteensä noin 15 vuotta. Koulutukseltani olen ravintolakokki. Tie Wiklundille ja Trattoriaan on kulkenut Kauppahallin ja Kupittaan Kado Sushin ja Hotel Kakolan kautta. Sushia tein yhteensä kahdeksan vuotta ja toimin esimiehenä ravintoloissa. Hotel Kakolassa olin avauksesta saakka vuoropäällikkönä ravintola Rubenissa.

Jannella on selvä näkemys, mihin suuntaan hän luotsaa Wiklundin Trattoriaa.

– Tehtäväni on kehittää Trattoriasta Turun keskustan vetovoimainen ja asiakaspalvelultaan ainutlaatuinen ravintola.  Tässä minulla on parhaat apujoukot, sillä saan tehdä joka päivä töitä iloisten ihmisten kanssa. Wiklundilla parasta ovat yhteishenki ja auttamisenhalu sekä loistavat puitteet.

Hyvä ja unohtumaton asiakaspalvelu tarkoittaa Jannelle asiakkaan huomioimista ainutlaatuisella tavalla, päivästä riippumatta.
– Täydellinen asiakaskokemus on iloista ja aitoa asiakaspalvelua ja kohtaamisia asiakkaan kanssa, Janne toteaa.

Jannen motto: Positiivisuus luo positiivisuutta. Huomiointi, aitous ja ammattitaito ovat kaiken perusta.